Aug 21, 2023

Élet a Nova QA üzletágában

Élet a Nova QA üzletágában

Interview multiple candidates

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut   cursus lorem  in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.

Search for the right experience

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  2. Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  3. Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  4. Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.

Ask for past work examples & results

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  • Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  • Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  • Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

A Nova Services cég alapvetően egyedi fejlesztéseket szállító cég jellemzően banki biztosítói és nagyvállalati ügyfeleknek. A Quality üzletág a fejlesztésekhez biztosít modern szoftverminőségbiztosítási megoldásokat, úgy, mint automatizált tesztelést, hatékony tesztelési módszertant, amitől az ügyfeleink fejlesztései jobb minőségűek lesznek.

Főbb szolgáltatásaink, melyekben te is részt vehetsz:

  • Fenntartható tesztautomatizálás kialakítása CI/CD környezetbe illesztve
  • Tesztelési keretrendszerek
  • UI tesztautomatizálás
  • Service tesztek kialakítása
  • Mobil tesztek automatizálása
  • Performancia tesztek tervezése és kivitelezés
  • Rendszerek optimalizálása, teljesítménynövelése
  • Fejlesztő cégeknek modern minőségbiztosítási keretrendszerek implementálása

Kik az ügyfeleink

Jellemzően banki, biztosítói és nagyvállalati ügyfeleink munkáját segítjük, ezek közül a főbb ügyfeleink:

  • OTP Bank
  • K&H Bank
  • K&H Biztosító
  • Raiffeisen Bank
  • Generali
  • MVM
  • DWP Bank (Németország)
  • Fundamenta
  • iCell

Folyamatosan bővülő ügyfélkör

Milyen technológiákkal találkozhatsz

A technológiák, módszertanok, eszközök, amikkel találkozhatsz nálunk:

Fejlesztés

  • Java
  • Javascript
  • Objektum orientált programozás

Tesztautomatizálást támogató eszközök

  • Maven
  • TestNG
  • JUnit
  • Selenium, Selenide
  • Postman, SoapUI
  • Gatling, JMeter

Technológiai környezet

  • CI/CD környezet
  • Microservice technológia

Hogyan tudsz fejlődni nálunk

A Nova egyik kiemelkedő értéke az egyénre szabott fejlődés biztosítása

Éves fejlődési terv

Az éves fejlődési tervedet közösen rakjuk össze, ebben a saját terveid is szerepelnek, hogy valóra tudd váltani. A terv főbb elemei:

  • Célok, melyek elérése segít, hogy sikeres legyél az ügyfélnél
  • Szakmaifejlődési célok, mint pl.
  • Java képzés
  • SQL képzés
  • Tesztautomatizáló képzések
  • Nemzetközi szakmai tanfolyamok és vizsgalehetőség
  • Soft skill célok, mint például:
  • Konfliktuskezelés
  • Asszertív kommunikáció
  • Delegálás
  • Önmenedzselés
  • Közösségi célok
  • Amitől te is a közösség megbecsült és tevékenytagja leszel
  • Negyedéves értékelés
  • Segítünk átnézni, hol tartasz a tervezett fejlődésben, módosítunk, ha szükséges változtatni
  • Éves értékelés
  • Formális értékelés, ahol közösen értékeljük a kitűzött célok teljesítését, elérését

A célkitűzéseid egyes elemeit te is kiválaszthatod, egyébként senior kollégák segíti összeállítani a tervet. A munka mellett elkülönített időt biztosítunk, hogy teljesíthesd a kitűzött célokat.

Hogyan történik az egyéni fejlődés

  • Külsőtanfolyami lehetőségek, pl. ISTQB
  • Belsőképzések – előre szervezett formában
  • Előre elkészített oktatóanyagokon keresztül, pl. videó
  • Egyéntanulás mentorálás mellett

Célunk, hogy a piacon is értékes tudást szerezzél

Hogyan működik a csapat

A Nova Quality üzletága szervesen illeszkedik a többi szakmai területhez, a projekteken együtt dolgozunk, közösek a tréning lehetőségek, emellett kiemelt hangsúlyt helyezünk arra, hogy a tesztelési, minőségbiztosítási szakmai tudásunkat rendszeresen tovább mélyítsük. A munkaidő az alábbi rendszeres elemekből áll:

  • Projektmunkák– természetesen ez tölti ki a hétköznapok nagy részét
  • QA szakmai tudásmegosztás: QA Chapter formájában

QA chapter működtetése

2 hetente közösen beszélgetünk az alábbiakról

  • Tudásmegosztás a különböző projektekből
  • QA szakmai speciális képzések
  • Tesztelési módszertanok
  • § Agilis tesztelési kérdések, kihívások
  • § Tesztautomatizáló szakmai tudásmegosztás
  • § minden olyan szakmai téma, ami segíti a fejlődésed
  • QA üzletág megoldásainak fejlesztése
  • A munkák része, hogy megismerjük az újabb technológiákat, módszereket, ezt tervezett módon tesszük, ebben a te részvételedre is számítunk
  • Céges szakmai délután
  • Szakmai előadásokon vehetsz részt
  • Részletes információt kapsz a céget érintőkérdésekről, fontos, hogy te is tud, mi történik körülötted, hogyan fejlődik a cég
  • Célunk a rendszeres találkozó a munkán túl is, úgy mint például
  • közös reggelik
  • csapatépítések
  • rendszeres vezetői tájékoztatók a cégeredményeiről, teveiről

Milyen a Nova kultúra

A Nova kultúra a közösségi összetartozásra épül. Arról, hogyan tudjuk jól együttdolgozni, jól érezni magunkat és segíteni a másikat. A vezetők elérhetőek mindenki a csapat része, alapvető, hogy segítjük egymást. Amikre építünk:

Nyílt kommunikáció

Fontos az őszinte, nyíltkommunikáció, minden problémát meg lehet, kell beszélni.

Nyitott ajtók, elérhető vezetők

Minden vezető elérhető, bármikor eljuthatsz hozzájuk, keresheted őket

Közösség a fókuszban

Valljuk, hogy a Nova ereje a közösség, ehhez szervezünk csapatépítéseket, programokat, légy része a Novának!

Fejlődés a fókuszban

Akkor leszel értékes és a Nova is akkor tud jó megoldásokat magas minőségben szállítani, ha folyamatosan tudunk fejlődni, erre figyelj te is!

Milyen projekten dolgozhatsz

Néhány konkrét esettanulmány, arról ahogyan dolgozunk

Amikre számíthatsz:

Munkák típusa

Team as a Service

Fejlesztői csapatokat biztosítunk az ügyfeleink egyedi fejlesztéseihez, ahol minden fontos szerepkör megjelenik, úgy mint pl. projektvezető, üzleti elemző, fejlesztők, tesztelők/tesztautomatizálók

Projekt jellegű feladatok

Megoldások szállítása a tervezéstől a kivitelezésig, mint például

  • Teljesítménytesztek teljes körű tervezése, fejlesztése és eredmények elemzése
  • Rendszerekre teljes körű tesztautomatizálási megoldások kialakítása
  • Tesztautomatizálói szakértői tevékenységek

Ügyfeleink projektjeiben segíthetsz tesztelési keretrendszereket kialakítani, teszteket automatizálni, mint például:

  • Fejlesztési projektekhez tesztautomatizáló feladatok ellátása

Elvek, amikre figyelünk

  • Preferáljuk az összeszokott csapatok illetve a projektmunkák elvégzését, nem célunk az erőforrás kölcsönzés
  • Folyamatosan bővítjük a nemzetközi projektjeink számát (Nyugat-Európára fókuszálunk)
  • A szakértőinknek a projektmunkák munkák mellett az alábbi tevékenységekbe vonjuk be a szükséges időallokáció mellett
  • Nova közösségi életben részvétel, ezekre programokat is szervezünk
  • QA üzletág szakmai fejlesztése, belső tudásátadás biztosítása (pl. QA Chapter)
  • Egyéni fejlődés biztosítása, mit például, szakmai tréningek, soft skill tréningek, egyéni felkészülés, képzés

Tipikusmunkáink:

1. Teljeskörű performancia teszt – banki fejlesztés

A feladat

Új banki ügyfélportál teljes körű teljesítménytesztelése

Háttér

A bank üzleti területe szeretne meggyőződni arról, hogy a rendszer nagyobb felhasználószám mellett is megfelelő sebességgel használható

A mi munkák

  • Megtervezzük a teljesítményteszteket részletesen, egyeztetjük az ügyféllel a terveket, végrehajtandó teszteseteket
  • Kifejlesztjük a szükséges scripteket a teszteléshez
  • Elvégezzük a teszteket, méréseket
  • Elemezzük az eredményeket, javaslatokat tesszük az esetlegesen feltárt teljesítmény problémák megoldására

Ami a mi felelősségünk

A megfelelő módszer és eszköz kiválasztása

Akár újrafelhasználható megoldás kialakítása

Üzleti döntésre alkalmas mérési eredmények, jegyzőkönyv készítése

Szakértői, a gyakorlatban is kivitelezhető javaslatok megfogalmazása

2. Tesztautomatizálás bevezetése

A feladat

Banki portál rendszer tesztelésének automatizálása

Háttér

A banki ügyfélportálrendszer fejlesztése folyamatos, így az időrabló regressziós tesztek futtatása túl sok tesztelői erőforrást emészt fel, az újabb fejlesztések gyorsabb élesítéséhez automatizálni szükséges a teszteket

A mi munkák

  • Felmérjük a tesztelési módszert, környezetet
  • Kiválasztjuk a környezethez, banki működéshez szükséges automatizálási technológiát
  • Megtervezzük az automatizálandó/automatizálható teszteseteket
  • Kifejlesztjük a tesztelési keretrendszert, illesztve a banki technológiához, környezethez
  • A teszteseteket a keretrendszer segítségével automatizáljuk, illetve lehetőség szerint beillesztjük a CI/CD környezetbe

Az automatizálás része a megfelelő logolási, riportálás rendszer kialakítása

Ami a mi felelősségünk

A megfelelő módszer és teszteszköz kiválasztása

A bank által is működtethető megoldás kialakítása

Stabil automatizált tesztek kialakítása

Automata tesztfutások megfelelő performanciája és megbízható működése

3. Mobilbanki fejlesztések tesztautomatizálása BDD alapokon

A feladat

Mobilbaki fejlesztések tesztelésnek automatizálása

Háttér

A bank a Nova-át bízta meglevő mobilbanki megoldás fejlesztésével. A Nova csapata „Team as a Service” módon biztosítja a fejlesztéshez szükséges teljes csapatot agilis működési keretek között. A csapat tagja a tesztelő is, akinek a fő feladata a regressziós tesztek tervezése és automatizálása. A tesztek tervezése és automatizálása BDD (Behaviour Driven Development) alapokon történik

A mi munkák

A tesztautomatizálási feladatok során:

  • Megtervezzük a teszteseteket Gherkin szintaxisban
  • Kialakítjuk az automatizáláshoz szükséges keretek, technológiai környezet
  • Cucumber segítségével kialakítjuk az automatizálást
  • A futásokat beillesztjük CI/CD környezetbe

Ami a mi felelősségünk

Mindenki számára jól érthető tesztesetek

Megfelelő tesztlefedettség biztosítása

Stabil tesztfutások biztosítása

Könnyen továbbfejleszthető keretrendszer létrehozása

Amiért a kollégák a Nova-t választották

  • Egyénre és egyéni igényekre szabott fejlődési terv, nemzetközi szakmai vizsgák megszerzésének lehetősége
  • A tesztmérnökök munkáját dedikált senior/vezetőfejlesztők segítik, ez jelentősen segíti a fejlett tesztautomatizálási megoldások kialakítását
  • Dedikált idők biztosítása a kollégáknak a szakmai fejlődésre, belső tudásátadásra
  • A Novában a kollégák versenyképes tudásra tesznek szert, amely nemzetközi szintem is elfogadott, további lehetőséget biztosít
  • Onboarding és mentoring program minden új belépőszámára
  • Kijelölt szakmai mentor, aki folyamatosan segíti a beilleszkedést (minimum 3 hónap)
  • Vezetői szintű kontroll a mentoring rendszerellenőrzéséhez, illetve a mentoráltak fejlődésének nyomon követésére
  • Folyamatos támogatás, visszajelzés